Den korte version
Når selv Neil Patel, som er en online marketingguru med over 1 million følgere på Facebook, siger at MobileMonkey er verdens bedste messenger marketing chatbot, så er det værd at se på.
Men lad os tage det fra start.
Chatbots bliver brugt mere og mere, men kvaliteten af dem har været stærkt svingende i forhold til for eksempel kundeservice.
Hvilket seriøst firma gider misse et salg på at have en chatbot, som godt nok ser smart ud, men som svarer forkert i halvdelen af tilfældene? Ikke mange. Det er derfor, at chatbots ikke har erobret de sociale medier endnu. Men de er på er vej. Ligesom de andre robotter.
Det kan være din mulighed
Larry Kim som er en anden online marketing guru af de helt store, er gået all-in på Messenger marketing via chatbots og det gør han med sine chatbots som han kalder MobileMonkey.
Hos OnlineMarketingBureauet.dk var vi de første i Danmark som solgte chatbots fra MobileMonkey.
Læs mere på siden her, og lær hvorfor Facebook annoncering via Messenger Chatbots er så godt.
Mere menneske end chatbot
En misforståelse som rigtig mange der har hørt om robotter, og også chatbots, er at de noget nærmest umenneskelig kompliceret. Og det er de slet ikke.
Chatbots som de bliver lavet i MobileMonkey er drag and drop baseret, som for eksempel i Mailchimp eller WordPress . Hvis du kan drag and drop, så kan du lave chatbots. Ingen kodning nødvendigt.
Der hvor vi som bureau kommer ind og hjælper, er med den lidt mere komplicerede opsætning, som lige giver det ekstra skub til dine kampagner. Vi opbygger funnels (salgstragte), vi giver til tips til best practice med opsætning af disse chatbots, og vi har lavet en god aftale med MobileMonkey der gør at du kan få dine chatbots med særligt stor rabat, afhængigt af dine behov hvis du køber dine chatbots hos os.
Normalpris er over 2300,- kr per år
Sådan taler din chatbot
Bots som du bruger i din Messenger marketing er dybest bare FAQ’s angående din branche. Vi sætter os ned og finder ud af hvilke spørgsmål som dine kunder oftest har, og så besvarer vi dem med en chatbot, i stedet for at der er en i kundeservice der skal bruge tid på. Det er super nemt at gøre i Messenger på Facebook i stedet for at skulle finde hjemmesiden frem, finde FAQ området, finde spørgsmålet og så svaret.
Med MobileMonkey åbner din bruger blot for Messenger og spørger der. Men det er slet ikke det bedste ved MobileMonkey. Det er de funnels man kan bygge.
Læs mere om dem her nedenunder

Gratis chatbot til dig
Som sagt er de chatbots vi får fra MobileMonkey gratis. Hvis du selv skulle købe dem ville prisen være over 2400,- kr per år (i år 2018). Det som jimihove.dk måske så kan tjene penge på, er ved at hjælpe med opsætningen (selvom du sagtens vil kunne finde ud af det selv).
Men det tager selvfølgelig noget tid, og den erfaring vi har med dem gør at vi vil kunne skabe mere humane og effektive chatbots i første forsøg.
Det er faktisk også mere muligt at gøre din kundesupport mere “human” ved hjælp af chatbots. Selv de bedste medarbejdere i jeres kundeservice kan have en dårlig dag, og svare på det forkerte eller komme til at snerre af en sur kunde. Det sker for de bedste. Men det sker ikke for en chatbot.
Man kan så sige at det er mere menneskeligt at fejle, men vi ved alle hvordan en situation kan ekskalere mellem 2 mennesker som er uenige. Ikke altid et rart syn.
Byg salgstragte med chatbots
Nu kommer vi så til det som os i Online Marketing Bureauet ApS synes er det virkeligt gode med Messenger chatbots fra MobileMonkey.
Nemlig evnen til at bygge funnels (salgstragte). Alle der har arbejdet professionelt med at bygge online funnels ved hvor mange komponenter der er i at bygge en stærk funnel, så det vil jeg ikke prøve at uddybe her, men blot nævne at det helt basalt handler om at få trafik til din egen Messenger side.
Når folk lander der vil de blive mødt af pop-up der spørger dem om: “Vil du modtage lejlighedsvise tips om online marketing?” (eller hvad du nu sælger). Når de har signet up til det, er det det samme som at signe op til Mailchimp.
De er nu blevet en del af flow som skal føre dem igennem en funnel. I modsætning til mails, så er åbningsraten, og konverteringsraten skyhøj via Messenger. Faktisk det samme mønster vi ser med vores Facebook marketing. Det konverterer.
Højt
Skal vi fortsætte eller stoppe?
Når vi har fået opbygget lister med brugere vi kan målrette budskaber til, som du ville gøre i alle former for lead generering, så kan du dripfeede dine budskaber til dine followers, direkte i Messenger. Selvfølgelig hele tiden med muligheden for at de kan skrive “stop” eller “unsubcribe”.
Ikke nok med at Neil Patel er tosset med det her, og at det er Larry Kim der står bag hele den her software. Stjerner som Victoria Beckham er også med på bølgen, og du kan se et glimrende eksempel på HVOR godt det kan laves ved at klikke her.