Displaynetværket

Displaynetværket i Google Ads – En guide

Googles Displaynetværk er et netværk af hjemmesider overalt i verdenen som gerne vil vise annoncer for andre virksomheder på hjemmesiden.

Display annoncering bruges oftest af et Google Ads bureau når de skal have trafik ind i toppen af den såkaldte salgstragt.

Det er her at man som virksomhed laver annoncer som man ikke nødvendigvis forventer at få så mange kliks, og salg, på. Man så at sige tilfreds med at blive eksponeret “at komme på display”.

Det kan for eksempel være hvis man sælger dyre varer, som en bil. Her kan det tage lang tid for en kunde at træffe en købsbeslutning, og mens de er i gang med at gå at tænke lidt over hvilken bil de vil have, så kan du påvirke dem med displayannoncering.

Når man skal have nye kunder kan man starte med displayannoncering, og senere samle sine nye brugerne op via en annonce på Facebook, eller via en annonce på Googles søgenetværk.

Sådan arbejder vi selv med displaynetværket

Når man er en af Googles Partnere, som vi er, så skal man oftest også bestå en eksamen i at kunne arbejde med den her form for annoncering på sin Google AdWords-Konto.

Displaynetværket kan også være et godt område at lave remarketing på. Remarketing er der hvor du ser en annonce for hjemmesiden du lige har besøgt.

Annoncerne i retargeting behøver ikke være så irriterende som nogle af dem er. Man kan skræddersy sine remarketingkampagner, så at de kun passer til folk der har vist reel interesse, og ikke har købt endnu.

Hvis man som Google Ads Bureau bruger penge på remarketingkampagner, som er målrettet folk der allerede har købt, så irriterer man dem, og man mister selv penge på det.

Man kan også bruge video på Displaynetværket, hvilket kan være en hjælp for brugeren til bedre at forstå dit produkt, eller dit budskab. Men det mest almindelig i det her annonceformat er bannere.

Læs mere om displaynetværket på Googles egen side her:

https://support.google.com/google-ads/answer/2404190?hl=da