Hastighedsoptimering

Hvad er hastighedsoptimering på en hjemmeside ?

Læs mere om begrebet “hastighedsoptimering” indenfor online marketing her, og hvorfor det er vigtigt.

Ordet “hastighedsoptimering” siger sig selv. Du skal have optimeret hastigheden på din hjemmeside.

Indenfor online marketing er det særligt vigtigt af flere forskellige årsager.

Vi har skrevet en længere artikel der går i dybden med hvordan du får en hurtig hjemmeside i WordPress her.

Her vil vi lige skrive lidt mere om emnet hastighedsoptimering også.

Hastighedsoptimering i WordPress

Vi er et online marketing bureau som har specialiseret os i det CMS der hedder WordPress, og det har fordi det er så forholdsvist nemt at lave hastighedsoptimering i, selvom man ikke er webudvikler.

Du skal finde et WordPress tema der loader hurtigt, et par nemme plugins og du er kørende. Virkelig simpelt.

Resten omkring hastighedsoptimering i WordPress kan du læse om i den artikel jeg linkede til længere oppe.

Du kan naturligvis lave hastighedsoptimering i alle former for CMS’ er, vi foretrækker bare selv WordPress.

Hvorfor er hastighedsoptimering vigtig ?

Det er primært vigtigt i forhold til UX (User Experience), og det er primært konverteringerne på din hjemmeside som at en langsom hjemmeside rammer. Der er mange undersøgelser der viser hvor hårdt du rammes på dine konverteringer med en langsom hjemmeside.

Dog er du på den sikre side, hvis din hjemmeside loader på under 3 sekunder. Dog kan du alligevel blive med at se forbedringer på dine konverteringer desto mere du skærer ned i tiden.

I WordPress er det som sagt ret simpelt at få din loadtid ned under 1 sekund, men i andre CMS’ er kan det være en større opgave at få sin loadtid så langt ned, så overvej om det er det værd. Det er det nemlig ikke altid.

Nogle mennesker går for meget op i loadtid, og tror det er den hellige gral til succes på deres webshop, og selvom en god loadtid er super, så er der andre steder man også kan bruge sin ressourcer, hvis man alligevel er nede i 2-3 sekunders loadtid.

Vi har hjulpet mange af vores kunder med at prioritere deres marketingbudget, når der står en udvikler i den anden ende og siger de skal bruge alle deres penge på at skære 1 sekund mere af tiden, i stedet for at bruge penge på Google Ads, Facebook annoncering eller SEO.