Nofollow links – Læs guiden til det her
Vi har skrevet om dofollowet tagget som at man sætte på sine interne, og eksterne, links her:
I den her guide skriver vi om nofollow tagget.
I gamle dage med
Dette gjorde man ved at bruge nofollow tagget. Kort sagt sagde man til Google: “Følg ikke dette link- Giv det ikke værdi”
De links som man så gerne ville have at Google skulle give værdi gav man et dofollow tag.
Sådan fungerer det ikke mere.
Sådan arbejder du med nofollow nu
Det eneste vi anbefaler at du gør den dag i dag, er at det eneste du lukker ned for med dit nofollow tag for er pluginmapper og andre områder i din backend, som det ikke giver mening for crawlerne at besøge. Ellers så bare hold resten åben for crawlerne.
Der er ingen grund til at give din pluginmapper noget værdi. Men der er ingen skade sket, hvis du gør det alligevel.
Mange SEO eksperter, som for eksempel Yoast, har fuldstændigt åbent for alle mapper over alt. Og det har vi også selv.
Måden du kan styre linkjuicen de steder man helst vil have dem på, skal du klare med intern linkning i brødtekst, og i dine navigationsmenuer i stedet for.
Man kan også sætte nofollow på sine udgående links (outbound links), for at forhindre at ens linkjuice skal forsvinde ud til hjemmesider man ikke ønsker, og fordi at man hellere vil have den på ens egen side.
Nogle SEO specialister sætter nofollow på udgående links, andre gør ikke. Vi sætter kun nofollow ud til sociale medier, ellers deler vi ud af vores SEO værdi til internettet, og på den måde signalerer vi at det vi linker ud til, har værdi. Og vi ranker stadig rigtig godt.
Som sagt så tror vi på at dele ud af det man har.
Tilbage til ordbogens hovedside