PR bureau i København K skaber synlighed igennem kommunikation

Hvad enten kommunikationen i din PR skal være rock n’ roll med skarpe budskaber, hvor at man heler tiden leger med grænsen.

Eller den skal være mere strømlinet, træfsikker og uden chancer for misforståelser, så har vi som PR bureau erfaring med begge slags.

Vi laver PR og kommunikation der passer til det medie du vil i.

pr bureau københavn

google ads bureau københavn jimi hove billede

Større virksomheder kan noget i medierne som mindre virksomheder ikke kan.

Men mindre virksomheder kan også noget med PR som større virksomheder ikke har mulighed for

PR = 100% kommunikation

Det forkerte ord på det forkerte tidspunkt kan ødelægge et parforhold eller et venskab. Det ved vi allerede.

Og at skrive med superkritiske journalister der vender og drejer alle dine ord, tjekker din baggrund og næsten sætter dig under en forhørslampe, afspejler meget af det samme.

Nemlig at:

  • Kommunikation er det der binder verdenen sammen, og kan være forskellen på stor succes, og fiasko.
  • Er du en større virksomhed er spiller lidt for smart i din pressemeddelse? Glem at få omtale i de større medier.
  • Er du en mindre virksomhed som ikke tror på at de selv har nogle spændende historier, og derfor hurtigt bliver kedelige og selvudslettende ? Glem at få omtale.

Men lad os se på hvordan at man så kan få omtale.

Nogle af de tidligere og nuværende firmaer vi har hjulpet

Vi samarbejder med mindre iværksættere til større virksomheder

norriq

dansk sundhedssikring

Den større virksomheds PR muligheder

Når man ser på mediebilledet, synes man ofte at se at det er de større virksomheder der får al opmærksomheden.

Og de større virksomheder har da også en større fordel i det deres brand ofte allerede er kendt i lokalmiljøet, eller sågar nationalt.

Kommunikativt ligger udfordringen her i at være den ydmyge.

At være stor og stærk, og samtidig tro man kan tromle sin mening igennem i medierne, er sjældent en god cocktail.

Succeshistorier er ofte populære i den her kategori, men hvis man ejeren , eller CEO’ en, i virksomheden tør positionere sig selv som sårbar, så er der ofte også mange gode historier der.

Vi laver også reputation management for virksomheder der har “dummet sig”, og derefter fået dårlig omtale på nettet. Igen er ordet “ydmyghed” en vigtig nøgle her.

Og hvis du ikke har lært af dine fejl, er det bare et spørgsmål om tid før at Ekstra Bladet siger “Velkommen på forsiden” igen.

At “gå på æggeskaller” er en endnu vigtigere som en større virksomhed, end for den mindre. Men hvis man har modet kan en grundigt udført positionering positionere en i markedet som en “rebel”, selv som en større virksomhed.

Patagonia og andre større virksomheder er gode eksempler på dette.

Den mindre virksomheds PR muligheder

Den mindre virksomhed i markedet for PR kan ofte have fler muligheder end den større har.

Der er den her slags muligheder:

  • Den store mod den lille” historie, hvor at man som lille virksomhed kan få en del presseomtale på at være den lille der kæmper mod de store.
  • Man kan nemmere have et mere frit sprog, da folk nemmere bærer over med at man er lidt vild.
  • Der findes mange websites for mindre til mellemstore iværksættere som meget bedre kan spejle sig i de historier som du kan dele, end de kan i de store virksomheders historier

Mange mindre virksomheder overser desværre deres PR muligheder, da ofte tror at det kun er de store der er i medierne, og at de ikke har nogle spændende historier at fortælle.

Det er ofte forkert anskuet.

Som PR bureau er det ofte nemmere for os at arbejde med mindre virksomheder af de årsager vi har nævnt ovenfor.

Den største udfordring for mindre virksomheder er at de måske ikke har pengene til at få hjælp fra et PR bureau.

Men kontakt os, og lad os se på hvad der kan lade sig gøre.

Vi er et af Københavns bedst certificerede PR bureauer

dansk hubspot partner
facebook bureau
google partner bureau københavn

PR er ikke bare pressemeddelser. Det er alle public relations, og altså også kommunikationen i jeres digitale annoncering, om det er på Facebook, Google Ads eller Linkedin.


Webanalyse af din PR

Vi arbejder med online marketing

En del af vores arbejde med online marketing er naturligt nok webanalyse.

Her måler vi på brandsøgninger i Google Ads annoncer, eller brandsøgninger i Google Search Console for at se jeres brand er blevet mere efterspurgt grundet en vellykket PR kampagne

Det vil også typisk kunne ses på ens konverteringsrate, hvis ens brand kommer styrket ud af en PR kampagne.

PR kampagner som skaffer links til din hjemmeside vil også hjælpe din SEO utroligt meget, så det måler vi selvfølgelig også på.

webanalyse billede google ads bureau københavn
webanalyse google ads bureau

Medieovervågning

Hvor mange gange nævnes i? Og hvordan?

Der findes også andre måder at måle PR værdi på, end dem vi lige har nævnt (som primært handlede om den digitale måling.

Såkaldte “mentions” i medier, som kan være alt fra aviser til TV og sociale medier har også en monetær værdi.

Værdien fastsættes efter en samtale vi har, hvor vi kommer med vores input, og i kommer med jeres erfaringer (hvis i har nogle).

Der er så mange faktorer der spiller ind i vurderingen af mentions, så det kræver et møde for os at vi sammen fastslår den værdi vi sammen synes at det skal have.

Vi bruger værktøjer som dem der er i Infomedia.dk til måle på værdien af mentions.

I er naturligvis også velkomne til selv at stå for medieovervågningen, så kan vi arbejde med PR delen.

Kontakt os gerne i dag, og hør om vores erfaringer med PR. Vores priser er også til at have med at gøre.