Her kan du se en oversigt over alle de sider vi har på vores hjemmeside.

Indlæg

Generelt om online marketing. Nyheder, holdinger og tanker.

  • 21.9.2021 – Google Search Console er nede og samler ikke data
    Google Search Console er nede, og viser ikke data Her den 21.9.2021 er status på Google Search Console, som er en vigtig del for folk der arbejder med seo, at siden er nede. Ikke nok med, så har man ikke kunnet se sine opdaterede data siden fredag. Folk fra over …

    Læs Mere

  • Analyse: Fremtiden for online marketing i 2021 (og frem)
    Færre data, færre muligheder Med Apples iOs14.5 opdatering, som gav brugerne af Apple produkter endnu nemmere muligheder for at sige nej tak til tracking af deres netadfærd, så er der kommet markant færre data at arbejde indenfor online marketing, og særligt angående annoncering på sociale medier, såsom Facebook annoncering, Linkedin …

    Læs Mere

  • Avisernes autoritet er vigtig i en svær tid
    Autoritet er et pejlemærke Coronakrisen har skabt endnu et potentielt dødspunch for den lokale avis: nemlig manglende indtægter fra de lokale erhvervsdrivende. De seneste 15 år har i de i forvejen kæmpet med at miste læsere til Googles søgeresultater (som enhver kan skaffe sig adgang til og dominere ved hjælp …

    Læs Mere

  • Bæredygtig marketing
    Hvad er bæredygtig marketing? Først og fremmest vil jeg sige, at det her ikke er en “ultimativ guide”, eller at jeg på nogen måder sidder med alle svarene. Når det er sagt kommer her definitionen af bæredygtighed fra Wikipedia: Bæredygtighed er et udtryk for en teknologis eller en kulturs slid på naturgrundlaget. I princippet kan …

    Læs Mere

  • Case om konverteringsoptimering
    ERPgruppen Case Det lyder som en virkelig dårlig clickbait: “Brug det her oversete trick, og tjen tusindevis af kroner, med kun 2 minutters arbejde, og med øjeblikkelig virkning!” Og jeg hader virkelig clickbait. Det er den mørke side af konverteringsoptimering, hvor man lover guld og grønne skove for at få …

    Læs Mere

  • Google Ads eller SEO ?
    Google Ads eller SEO? Hvad skal du vælge ? Google Ads eller SEO Hvis du har et begrænset marketingbudget, og du skal vælge imellem Google Ads eller SEO, så har vi her lavet en guide der viser fordele og ulemper ved begge marketingkanaler. Står man med den overvejelse om man …

    Læs Mere

  • Historien om kampen for et bedre online marketing
    Forhistorie Velkommen til Danmarks første forsøg på en ordning der vil belønne danske hjemmesider og webshops som ikke snyder ved at købe links, og på andre måder snyder online. Samarbejdet sker med nogle endnu anonyme samarbejdspartnere. Denne her ordning er IKKE lavet for at hænge nogen ud, for at “stikke …

    Læs Mere

  • Mest søgte ord i Google (Corona-edition)
    Vi købte færre kondomer til de engangsknald i byen vi aldrig fik. Til gengæld købte vi meget håndcreme. Se den tragi-komiske liste over vores forandrede søgemønstre på Google under Corona i 2020 og 2021. Vi skriver den 17 december 2021. Det sidste nye er at Coronavarianten Omicrom ruller indover verdenen …

    Læs Mere

  • MQL og SQL’s forklaret. Lær mere om proces fra lead til salg
    Marketing – og salgskvalificerede leads – Hvad er det ? Indenfor leadgenerering og leadscoring arbejder man ofte med begreber som Marketing Qualified Leads (MQL’ s) og Sales Qualified Leads (SQL’ s). Årsagen til at man bruger disse begreber er så at man nemmere kan identificere hvor at et lead er …

    Læs Mere

  • Omnichannel budgettering
    Bliv bedre til at allokere dit omnichannel budget Hvis man har udfordringer med at vurdere hvilken marketingkanal der bidrager bedst til dit salg, og du har et marketingbudget som er stort nok til at dække flere forskellige marketingkanaler som Linkedin , Facebook, Google Ads, Display, Remarketing, SEO , E-mail marketing …

    Læs Mere

  • Prøv det marketing software vi arbejder med til daglig
    SEO værktøjer, Google Ads værktøjer med mere. Her er en gratis gave fra OnlineMarketingBureauet.dk til alle danske iværksættere som har en WordPress hjemmeside. Vi har forhandlet en super god aftale hjem på det populære WordPress plugin der hedder “Loginpress Pro”. Normalt koster det 75$, per år. Vi har købt så …

    Læs Mere

  • Reklamer der lokker ludomaner
    Sådan snyder reklamerne dig til at gamble Denne her blogpost handler om reklamer der imiterer ludomaners adfærd, for at “blive venner” med ludomanerne. Hvis du er ludoman selv, eller hvis du er bekymret over om du måske er ludoman, så kan den her blogpost måske hjælpe dig. Jeg vil i …

    Læs Mere

Guides

  • Er din konverteringsrate faldet? Se guiden her
    Konverteringsraten er faldet, hvad nu? Du har mistet salg på din webshop nærmest fra den ene dag til den anden, men du har ikke mistet trafik fra SEO, Google Ads eller andre af de kanaler du får trafik til din hjemmeside fra. Du går så ind i Google Analytics og …

    Læs Mere

  • Google Ads guide
    Google Ads for begyndere For begyndere Denne her guide til Google Ads er for begyndere. Den beregnet til dig som ved ingenting om Google Ads, eller meget lidt, og som er interesseret i at vide hvilke muligheder du har for at reklamere med Google Ads. Jeg vil skrive om fordele …

    Læs Mere

  • Guide til at spotte vildledende markedsføring
    Denne her guide fokuserer på en udbredt gren af vildledende markedsføring som handler om at man markedsfører et tilbud på en måde, der kunne give forbrugerne indtryk af, at tilbuddet var mere fordelagtigt, end det var. Du kender det sikkert. Du får et særdeles godt tilbud. Kæmpe rabat. Alle elsker …

    Læs Mere

  • Øg din Customer Lifetime Value med gradueret prisssætning
    Hold på kunderne længere. Der findes en del metoder at prissætte sit samarbejde med en kunde på, hvis din kunde er konsulent eller servicevirksomhed. Lad os for eksempel sig at din virksomheder er en advokatvirksomhed eller et forsikringsselskab, så kan du graduere dine priser efter en formel baseret på den …

    Læs Mere

Linkedin Tips

  • Case om modning af leads i Linkedin
    Linkedin Sales Navigator Case Denne her case handler om modning af leads ved hjælp af Linkedin Sales Navigator. Hvis du ikke helt kan huske hvad “modning af leads” betyder, kan jeg lige hurtigt skitsere det her. Et lead er en mulighed for et salg. Der kan findes kolde leads, som …

    Læs Mere

Podcast

  • No Cure No Pay SEO Podcast
    I dagens afsnit taler jeg om fordele og ulemper ved No Cure No Pay SEO (læs mere om SEO her). Vi bruger det ikke selv, men har dog prøvet det flere gange. Hør mig tale om fordele og ulemper ved No Cure No Pay i dagens podcast. https://jimihove.dk/wp-content/uploads/2020/02/talk-show-qfjqu2nu4j-x-1.mp3Podcast: Afspil i …

    Læs Mere

Seo tips

  • 4 søgemaskineoptimerings tips til din webshop
    SEO tips til din webshop De personer der driver en online webshop eller butik online, har ofte flere opgaver på een gang, det involverer såvel at man sørger for at ens butiks hjemmeside er korrekt opbygget – at den konverterer og er meget let at bruge for dine besøgende. Du …

    Læs Mere

  • Danmarks bedste til SEO ?
    Det er ikke hvem du tror det er – efter min mening Hvorfor skal vi snakke om hvem der er Danmarks bedste til SEO? Er det ikke lidt plat? Jo, hvis det kun var det som det handlede om. Vores pointe i det her afsnit er derimod at vise HVOR …

    Læs Mere

  • Den Ultimative Linkbuilding Liste
    Her finder du en stærk linkbuilding liste Jeg overvejede at lave en liste over alle de steder på nettet man kan få nemme links. Jeg er nået frem til at der skal være ét punkt på listen: Lad nu være med at spam andre folks hjemmesider, og brug al den …

    Læs Mere

  • Duplicate content – i forhold til SEO
    Duplicate content – Hvad er det? En kæde er ikke stærkere end sit svageste led For at forstå ideen med Canonical links og canonical URLs skal vi faktisk helt tilbage til 2009 hvor Google, Yahoo og Microsoft blev enige om at der – for at hjælpe webmastere og naturligvis dem …

    Læs Mere

  • Hvad virker indenfor SEO i år 2016 – Se tips her
    SEO tips fra 2016 – Der er en del der stadig virker Dette blogindlæg er fra 2016, og der er sket meget indenfor SEO siden. Som SEO Bureau kan vi ikke anbefale at du følger guiden her fuldstændig, men se vores nyere blogindlæg og andre sider om SEO i år …

    Læs Mere

  • Link spam update den 26 juli 2021
    Google opdatering den 26 juli fokuserer på sponsorede links og gæsteblogindlæg – Se her hvad vi anbefaler Google meddelte den 26 juli 2021 at de havde udrullet en opdatering til deres algoritme som skal fjerne værdien af links købt igennem sponsorede links, affiliatelinks og gæsteblogindlæg. Se her i det her …

    Læs Mere

  • Skader det min SEO at jeg linker til andre?
    Du skal ikke være bange for at linke til andre I gamle dages SEO der gik man meget op i at passe på sin SEO-værdi (linkjuice), så at man ikke linkede for meget ud til andre, og HVIS man gjorde var det altid med et en såkaldt “nofollow” attribut tilknyttet …

    Læs Mere

  • User Experience (UX) og SEO
    Kun lidt over 50% har Google Analytics på deres website Rystende, når at man selv arbejder med online marketing og slet ikke kan forestille sig at have et website UDEN Google Analytics installeret. Bombe nr 1 Men der findes nu andre tools til webanalyse end Google Analytics, så fordi det …

    Læs Mere

Søgemaskineoptimering

  • Hvordan fungerer SEO ? Er der en hemmelighed ?
    Er der nogle hemmelige SEO tricks? Er der nogle hemmelige SEO tricks? Og hvad betyder SEO– egentlig? Efter vores mening som seo bureau betyder det – at man tweaker (indstiller), justerer, tilpasser, tilretter og sammenligner indtil man har den rette løsning. Personer der aldrig har prøvet det – vil sandsynligvis …

    Læs Mere

Strategi

  • MQL og SQL’s forklaret. Lær mere om proces fra lead til salg
    Marketing – og salgskvalificerede leads – Hvad er det ? Indenfor leadgenerering og leadscoring arbejder man ofte med begreber som Marketing Qualified Leads (MQL’ s) og Sales Qualified Leads (SQL’ s). Årsagen til at man bruger disse begreber er så at man nemmere kan identificere hvor at et lead er …

    Læs Mere

  • Vi opgiver ikke vores kunder. Tak
    Artikel fra Markedsforing.dk En artikel den 18 oktober 2018 på markedsforing.dk handler om, at der findes flere og flere online marketingbureauer der specialiserer sig indenforfor eksempel SEO og Facebook annoncering (som er de 2 eksempler der nævnes i artiklen, som kan læses her) I artiklen nævnes at online marketing bureauer …

    Læs Mere