Konverteringsoptimering af hjemmesider

Konverteringsoptimering (CRO) skaber mere værdi fra de besøgende du allerede har
OnlineMarketingBureauet.dk er et bureau med specialister indenfor konverteringsoptimering

Du har sikkert hørt om salgstragten.

Det handler om, at du får tiltrukket en vis mængde besøgende til din hjemmeside. Ud af disse hjemmesider er der kun en mindre procentdel som bliver til kunder.
Konverteringsoptimering handler om at få flest mulige besøgende til at blive til kunder.

Konverteringsoptimering er et område indenfor webanalyse og ikke alle der arbejder med online marketing har fokus på det.

Både SEO bureauer, Google Ads bureauer og de eksperter der arbejder med LinkedIn annoncering og Facebook annoncering er oftest specialister i opsætninger og eksekvering af ret komplicerede online tools, men de har sjældent en uddannelse og en dybere forståelse for marketing generelt.

konverteringsoptimering salgstragt

Marketing er nemlig mere end bare synlighed. Alle kan blive set og få de berømte 15 minutes of fame som Andy Warhol snakkede om.

Der skal ikke være tvivl om, at uden synlighed får du ihvertfald ikke solgt noget, men hvis du gerne vil have flest mulige kunder ud af din synlighed, så skal du bruge de psykologiske indsigter som de klassiske reklamebureauer arbejder med i deres annoncering.

Et eksempel er at arbejde med personaer. En persona er  kort fortalt, en fiktiv person som i en roman, hvor man på marketingbureauet igennem længere tid har arbejdet med at finde ud af, hvad personaen kan lide og hvad personaen ikke kan lide og fulgt adfærdsmønstere tæt.

Disse indsigter gør, at man kan udarbejde annoncer. som brugeren kan spejle sig ind, skabe forbindelse til dit brand og dermed øge konverteringen på den korte bane og øge brandloyaliteten på den lange bane.

Dette er hovedformålet med konverteringsoptimering. Læs mere på siden her om konverteringer og om, hvordan OnlineMarketingBureauet.dk kan løfte din hjemmeside med CRO.


Mere menneske end data

En misforståelse, som man ser rigtig mange der arbejder med online marketing lave er, at de tror konverteringsoptimering kun handler om at lave A/B splittest, se på data og udvælge en vinder. Konverteringsoptimering starter langt tidligere, A/B splittest er blot analysen af det arbejde man har lavet tidligere. Så hvad er konverteringsoptimering så? Det er også splittest, men det er først og fremmest en forståelse af de psykologiske triggers, der får folk til at klikke på en knap, downloade en brochure eller lægge en vare i indkøbskurven.

Psykologisk manipulation eller menneskelig forståelse?

Er det så mest psykologisk manipulation eller en dyb forståelse af din målgruppe? Det kan være begge dele, alt afhængig af egne etiske overvejelser. Man kan for eksempel spille på "Urgency" i konverteringsoptimering. Det er for eksempel, når du ser, at du SKAL handle inden et bestemt tidspunkt ellers vil varen ikke være der mere. Urgency i marketing spiller på det efterhånden kendte "Fear of missing out" (også kaldt FOMO). Det er metoder vi selvfølgelig kender i OnlineMarketingBureauet.dk, men vi bruger dem ikke. De kan forøge dine konverteringer dramatisk på den korte bane, men sænke din brandloyalitet på den lange bane den dag folk finder ud af, at du leger med deres følelser. HVIS du dog har produkter som snart ikke lagerføres mere, så anbefaler vi dog stærkt, at du bruger disse metoder, da det så vil være sandt. Men hvis det er noget du blot påstår for at øge konverteringerne, så anbefaler vi det absolut ikke, selvom det kan være fristende.

Jeg var meget imponeret over deres motivation og deres evne til at skabe resultater
Martin Thorborg
Martin Thorborg
Iværksætter
Passion er afgørende. Og den har de!
Thomas Rosenstand
Thomas Rosenstand
SEO Ekspert med flere bøger om online marketing bag sig

Konverteringsoptimering er den hurtigste vej til hurtigere profit

Konverteringsoptimering - Og hvordan vi gør det i OnlineMarketingBureauet.dk kan læses nedenunder

Sådan finder vi hurtigt de områder du kan optimere på

Konverteringsoptimering kan både være ret kompliceret i forhold til, hvilke faktorer der skal i spil, før endnu flere mennesker end tidligere klikker på dine annoncer og lægger de rigtige varer i indkøbskurven.

Men det kan også være utroligt simpelt. Hvis din side er meget rodet, hvis dine priser er markant højere end andres (Og du ikke har noget der retfærdiggør disse høje priser) hvis din navigation er mere forvirrende end hjælpende og hvis din tekst simpelthen slet ikke rammer målgruppen, så har du et problem - Men et simpelt problem.

Disse problemer kan du muligvis løse på en eftermiddag og forbedringer i konverteringer ses allerede samme dag på mellem 10-40 % Forestil dig, hvis du bare kunne sælge 10% mere ved at ændre nogle meget få ting på din hjemmeside uden at betale for ekstra trafik til hjemmesiden?

Det er det som CRO kan.

Løbende opdateringer

Nu er det, at vi begynder at teste og lave de berømte A/B splittest, som vi nævnte tidligere. Det kan man gøre ved hjælp af mange former for software, blandt andet Google Optimize. Nu er vi i gang med at teste flere forskellige former for tekster, billeder, knapper, videoer, som vi tester i vores målgruppe.

Selvom de klassiske brandingbureauer har mange års erfaring med at bruge branding til at øge konvertering per eksponering, så har online marketing skaffet muligheder som ikke kan fås offline, nemlig masser af data og det er her OnlineMarketingBureauet.dk kan tilbyder sig som et erfarent hybridbureau. Et bureau der forstår branding og forstår data.

Det mener vi selv er fremtiden for de fleste og nutiden for de få.

Skal vi fortsætte eller stoppe?

Når resultaterne af de forskellige test løber ind, rapporterer vi tilbage til jer og har en løbende dialog, hvor vi vender målgruppens engagement med vores markedsføringsmateriale.

Der er næsten altid nogle knapper man kan trykke på indenfor konverteringsoptimering.

Men hvis vi føler, vi allerede har opnået meget sammen, så kan vi enten stoppe samarbejdet eller fortsætte med at tiltrække endnu mere trafik fra vores SEO, Google Ads, LinkedIn og e-mail-marketing indsatser.

Trafik der nu meget bedre kan betale sig

"Konvertering handler om at skabe tillid, men også om at få folk til købe hurtigt, hvis det er nødvendigt for dem"

Certificeret hjælp og rådgivning

Vi er certificeret indenfor Facebook annoncering, Google Analytics, Google Ads og fra Hubspot Academy. Desuden er Jimi Hove med i diverse internationale Master Mind grupper indenfor SEO , AdWords og generel online marketing.

google partner bureau århus

dansk hubspot partner

KONTAKT OS

Vi starter altid vores samarbejdsmodeller op med grundige indledende møder, uforpligtende og gratis. På den måde laver vi færrest fejl fra start af.

Vores kontorer

Vi har både en afdeling i Viborg, som servicerer vores kunder i Midtjylland og Århus, og så har vi en afdeling i København.

Her finder du kort til afdelingen i Viborg og adressen til vores afdeling i København.

Adressen i København er:

OnlineMarketingbureauet.dk - Konverterings Bureau i København
Fælledvej 6 -  2200 København N.

Adressen i Viborg ( som også dækker vores konverterings kunder i Århus) er:

Odshøjvej 48 - 8800 Viborg

Tilmelding til nyhed om Google Ads e-bog

Få besked når bogen udkommer. Ingen spam eller nyhedsbrev.

Tilmelding til nyhed om ny ordning

Modtag besked om opstart

Hør, helt uforpligtende, hvornår vi starter vores ordning.

Tilmelding til nyhed om SEO bog

Modtag besked om SEO bog i 2021

Gratis guides og nyheder

Vi sender nyhedsbrev ud flere gange per måned
  • 💰 Få rabatter og tilbud
  • ⏱️ Deltag i konkurrencer
  • ➡️ Skræddersyede nyhedsbreve til dit niveau af online marketing