Bluecity – en case om linkbuilding.

Udfordringen

Bluecity sælger brugt elektronik, og var i gang med at relancere deres hjemmeside efter skift af ny CMS platform.

De rankede i forvejen ret godt, særligt da der er ikke så mange konkurrenter i Danmark. Dem der er, er dog også stærke på SEO.

Så selvom de lå nr 3 på deres topsøgning, så er det markant bedre at være nr 1.

Vi blev som SEO bureau ansat som både eksterne konsulenter der skulle opdatere deres inhouse marketingmedarbejdere, og så skulle vi selv stå for PR.

Vores PR skulle skaffe dem links af høj kvalitet som ikke var købte links.

Løsningen

Efter en del indledende samtaler hvor vi lærte noget om branchen de er i, og efter selvstændig research, fandt vi frem til medier som skrev om emner om genbrug, cirkulær økonomi, elektronikaffald med mere.

Til hvert af disse emner lavede vi historier som var skræddersyet til diverse medier såsom Politiken, DR.dk, CSR.dk, Verdens Bedste Nyheder m. fl

Derfra begyndte vi vores outreach til de journalister som tidligere havde skrevet om disse emner på de førnævnte medier.

Resultatet blev at vi fik mulighed for historier, mentions og mulige links fra DR (P4 København) og diverse fagblade angående elektronik.

Udover samarbejdet omkring Online PR ( organisk linkbuilding ), så hjalp vi med en rekonstruktion af hierakiet i deres content på hjemmesiden, som medførte en stigning i rankings på deres vigtigste søgeord, og en endnu større stigning i organiske eksponeringer.

bluecity logo

Vores proces.

  • Indledende samtaler for at lære mere om marked og firma
  • Undersøge trends i markedet generelt
  • Finde danske medier som kunne tage imod vores historier
  • Sammensætte det hele til en historie der er skræddersyet til det enkelte medie, og de vinkler de ønsker på en historie
  • Outreach – Kontakte relevante journalister og bistå dem med det videre forløb
Research
vækst

“Alle firmaer har en historie. Ja faktisk så ER alle firmaer en historie”

– Jimi Hove. Stifter af OMBU ApS