Kontakt os her

Du kan læse hele vores store guide her nedenunder, men hvis du er klar til at kontakte os allerede nu, så klik på knappen til højre.

Vi er omtalt i følgende aviser

version2
Zetland logo orange
download 1
Politiken Logo.svg
download 2

HVAD SKAL MAN SE EFTER NÅR MAN ANSÆTTER ET GOOGLE ADS BUREAU?

Når man ansætter et Google Ads Bureau kan det i nogle tilfælde være en en dårlig plan med et dårligt investeringsafkast. Specielt hvis der investeres i kampagner der ikke matcher jeres målgruppe.

Dette giver sjældent succes.

Mere at kigge efter

At en kampagne ikke matcher målgruppen sker typisk fordi de tidligere tekstannoncer har været skrevet af tekstforfattere på et Google Ads bureau uden forståelse for din virksomhed, dit produkt og dit marked og fordi at budstrategien enten er for aggressiv eller for konservativ.

Dette ender ofte som kliks der ikke er gennemtænkt, analyseret og implementeret helt korrekt og dette ses tydeligt ved afrapportering.

Certificeringer

Vi er et mangeårigt certificeret Google Ads Partner bureau. Vi arbejder tæt sammen med Google Ads og sparrer med hinanden. Vores mål på vejen er at blive Google Premier partner, som et af meget få bureauer i Danmark, inden 2021 er ovre.

Vi har hver vores spidskompetencer der kommer vores kunder til gode og vi har et godt og tæt samarbejde med flere freelancere i ind- og udland, der alle er blevet testet igennem flere forskellige projekter, for at kunne levere på det niveau som vi og vores kunder forventer og gerne mere til.

Virksomheder som OnlineMarketingBureauet.dk der har taget certifikater som Google Partner, må benytte dette badge på Googles side.

Sådan skaber vi værdi

Det er ikke unormalt, når vi som Google Ads Bureau overtager nye kunder og efter oprettelse og gennemgang af deres konti, at vi skærer i omkostningerne med 40-50% i deres Google Ads klikpriser, øger konverteringerne, skaber større gennemsigtighed i det arbejde vi udfører og samtidig skaber bedre user behavior metrics.

Dette gør vi via at skabe den relevante trafik, via nye mere lækre og relevante annoncetekster, flottere bannere, mere relevante videoer, og det måler vi så på og rapporterer på i dine helt egne analyse dashboards.

Hvordan vi som Google Ads Bureau gør det, kan du læse mere om længere nede på denne side.

Nogle af de tidligere og nuværende firmaer vi har hjulpet

salary color
fbd78727 c6f2 4e93 bf85 a9da42f58805 1
dansk sundhedssikring
LunderskovLogo 1
mb logo
sandgrav logo
ERPgruppen logo vert sort bla╠e

Hvad er Google Ads egentlig ?

Google Ads der tidligere hed Google AdWords er Googles egen annonceplatform. Det er baseret på et velkendt auktionssystem “Byd højest som annoncør og få det du vil have”. Det der dog skiller Google AdWords ud fra andre og er årsag til, at Google er blevet så store, er fordi de arbejder med et begreb der hedder “Quality Score”.

Hvis du har en høj Quality Score hos Google, er det fordi, du giver dine brugere en høj brugervenlighed i dine annoncer og på din hjemmeside. Og på den måde viser du at du kan skabe relevant trafik.

Dette giver muligheder i forhold til dig som kan finde ud af at skrive annoncer af høj kvalitet, da tekstannoncer af høj kvalitet er et område vi ofte ser stor forskel i konverteringer omkring.

Du kommer dog aldrig til at byde højere end 1 cent højere end den der byder næsthøjest. Det vil sige at selvom du er villige til at byde 150,- kroner for et klik på auktionen, så kan du i teorien nøjes med at betale 5,- kroner per klik, hvis den der byder næsthøjest har et maxbud på 4,90,- kroner.

På den måde sikrer Google Ads sig, via disse oplysninger, at folk vender tilbage, da de jo har vist tegn på at have haft en god oplevelse med at klikke på en Google annonce med høj kvalitet.

Valg af den rette Google Ads strategi

At vælge den rette Google Ads strategi er forskellen på at få et højt afkast på sin investering, eller at sidde tilbage med spildte kroner på søgeordene du gik efter.

Et hvert Google Ads bureau kan skaffe kliks, og en plads i søgemaskinerne, på enkelte lette søgeord.

De bedste Google Premier Partnere skaber nye muligheder og ny indsigt i muligheder for potentielle kunder til dig.

At være Google Partner, som Google Ads bureau, har både noget at gøre med hvor mange penge du bruger i Googles søgemaskine på vegne af dine kunder per måned, men det handler også hvor højt et afkast du kan skabe for dine kunder.

Sådan måler vi og rapporterer til dig

Den måde man målet af afkast på i betalt online annoncering er enten via ROI (Return on Investement) eller via ROAS (Return on Advertisement Spent) på Google kontoen.

Disse tal kan man aflæse inde i selve brugerinterfacet hos Google AdWords, eller i Google Analytics.

Vi rapporterer tilbage, om status på deres AdWods-Konto, til vores kunder flere dage om måneden hos vores lidt større kunder, og 1 gang per måneden for vores mindre kunder.

Alle får dog deres eget data-dashboard hvor de selv løbende, nemt, ville kunne se deres nøgletal for de kampagner vi arbejder på kontoen

Hvad er Google Ads editor?

Hvis du bruger den “editor” som Google stiller til rådighed kan du arbejde med din AdWords-konto offline + at der er flere opgaver der kan automatiseres nemmere.

På den baggrund kan det anbefales at arbejde i deres såkaldte editorversion, men deres almindelige version er dog at foretrække.

Vi er et af Danmarks bedst certificerede bureauer

dansk hubspot partner
google partner bureau århus
facebook marketing partner

Hvad er Google Shopping?

Google Shopping er en af de former for online annoncering der for de fleste virksomheder giver det bedste afkast for flere varianter af produkter (også brugte produkter).

Det er både fordi at det her har en prominent placering øverst i søgeresultaterne, og dermed en høj synlighed, men også fordi at mange webshops stadig ikke den dag i dag drager nytte af de muligheder der er ved Google Shopping.

Dette betyder mindre konkurrence på Google AdWords auktionen, og dermed lavere klikpriser på denne form for Google AdWords.

Når du bruger denne form for annoncering som Google AdWords her stiller til rådighed, så er det fordi at du har en webshop, da det kræver en webshop med et produktfeed for at kunne annoncere via denne tjeneste fra Google AdWords.

En shopping Google AdWords kampagne er oftest automatiseret igennem det feed man uploader til Google AdWords, og du kan automatisere det endnu mere (med succes), hvis du bruger en såkaldt “Smart Bidding” strategi, som er baseret på Google AdWords kunstige intelligens.

Ligesom med en almindelig kampagne på Googles søgenetværk, så kan du her tilføje relevante søgeord, negative søgeord (som er irrelevante søgeord i forhold til de angivne søgeord du helst vil findes på).

Men igen, hvis du har nok konverteringsdata, og du overgiver disse data til Google AdWords kunstige intelligens, så behøver ikke engang at angive et negativt søgeord eller nye søgeord som passer til dit produkt.

Du behøver heller ikke angive om det Broad Match (på dansk “Præcis Match”), phrase match eller andre former for søgeord.

Den kunstige intelligens kan godt aflæse hvad du sælger, og de ved hvem de købeklare kunder i markedet er, hvis du starter med at fodre den med nogle konverteringsdata.

Hvis du ikke har disse konvertingsdata af denne høje kvalitet til at starte med (som er et krav), skal du starte en Google AdWords kampagne som normalt, hvor du finder et enkelt søgeord, fjerner irrelevant trafik med negative søgeord og dermed med tiden skaber den rigtige trafik som konverterer godt, og dermed giver dig de konverteringsdata som du senere kan fodre den kunstige intelligens med.

Det kan godt tage et antal dage før end at algoritmen har indsamlet nok data til at køre profitable kampagner. Hvis det er gode data, så en 14 dages tid, hvis data ikke er så relevante så en 2-3 måneder

Hvad er Google Displaynetværk?

Googles Displaynetværk er et netværk af hjemmesider overalt i verdenen som gerne vil vise annoncer for andre virksomheder på hjemmesiden.

Display annoncering bruges oftest af et Google Ads bureau når de skal have trafik ind i toppen af den såkaldte salgstragt.

Det er her at man som virksomhed laver annoncer som man ikke nødvendigvis forventer at få så mange kliks, og salg, på. Man så at sige tilfreds med at blive eksponeret “at komme på display”.

Det kan for eksempel være hvis man sælger dyre varer, som en bil. Her kan det tage lang tid for en kunde at træffe en købsbeslutning, og mens de er i gang med at gå at tænke lidt over hvilken bil de vil have, så kan du påvirke dem med displayannoncering.

Når man skal have nye kunder kan man starte med displayannoncering, og senere samle sine nye brugerne op via en annonce på Facebook, eller via en annonce på Googles søgenetværk.

Når man er en af Googles Partnere, som vi er, så skal man oftest også bestå en eksamen i at kunne arbejde med den her form for annoncering på sin Google AdWords-Konto.

Displaynetværket kan også være et godt område at lave remarketing på. Remarketing er der hvor du ser en annonce for hjemmesiden du lige har besøgt.

Annoncerne i retargeting behøver ikke være så irriterende som nogle af dem er. Man kan skræddersy sine remarketingkampagner, så at de kun passer til folk der har vist reel interesse, og ikke har købt endnu.

Hvis man som Google Ads Bureau bruger penge på remarketingkampagner, som er målrettet folk der allerede har købt, så irriterer man dem, og man mister selv penge på det.

Man kan også bruge video på Displaynetværket, hvilket kan være en hjælp for brugeren til bedre at forstå dit produkt, eller dit budskab. Men det mest almindelig i det her annonceformat er bannere.

photo 1617225429211 f02b5e4ce104

Det rette mix bringer resultaterne.

At vælge den rette Google Ads strategi er forskellen på højt afkast, eller spildte kroner.
Alle kan skaffe klik. De bedste skaber gode forretninger.



Webdesign

Online annoncering handler også om webdesign på hjemmesiden.

Hvis dine brugere ikke kan navigere rundt på hjemmesiden nemt og hurtigt, så mister du dine mulige kunder og dine udgifter til klik bliver nyttesløse.

Vi undgår de værste tilfælde af dette med hjælp fra vores specialister indenfor konverteringsoptimering (viden om at få flest mulige konverteringer ud af X antal besøgende)

Analyse

Vi analyserer alle dine Google Ads data for annoncerne hver måned eller oftere alt efter, hvordan vi oplever behov for det for at finde tegn hvor at din AdWords-konto kan optimeres.

I opstarten af en kampagne, kigger vi på tallene hver dag, så vi kan få justeret på kampagnerne løbende, for at se om vi kan bruge dine økonomiske ressourcer endnu bedre end før.

Vi sammenligner data op imod tidligere resultater fra dine Google Ads kampagner og op imod dine konkurrenter, så du altid er kontinuerligt opdateret på, hvad vores Google Ads arbejde har skabt for dig og du har overblik over, hvordan du står i forhold til dine konkurrenter.

Vores tilgang er du skal have den sparring du har behov for, men det har selvfølgelig også en betydning med hvor højt dit budget er, i forhold hvor lang din rapport kan blive, kontra at vi skal arbejde med dine kampagner.

Du er nu klar til at vækste

Google Ads er et middel til at skabe mere synlighed og øge salget af dine produkter og services.Måske du bare ønsker at vi opsætter dine kampagner og laver vedligehold på dem? Og at du selv har dine egne folk i din virksomhed til at lave resten? Måske du har brug for vores ekspertise indenfor webanalyse og konverteringsoptimering på hjemmesiden også?

En kombination af alle vores services, vil skaffe dig et fuldt overblik og dermed opstår der ofte færre misforståelser.

At vi er placeret midt i København, Århus, Odense og Viborg, gør det nemmere for dig at komme forbi vores kontor, men også nemmere for os at besøge din virksomhed, så kan vi lære mere om de produkter i sælger og de markeder i servicerer.Vi er certificeret indenfor Google Analytics, Google Ads og fra Hubspot Academy. Desuden er Jimi Hove med i diverse internationale Master Mind grupper indenfor SEO , AdWords og generel online marketing.

Kontakt os allerede i dag og hør nærmere om dine muligheder.

Opstartssamtaler er gratis og uforpligtende, og hvor at vi via uforpligtende aftale kan få afklaret eventuelle tvivl du måtte have ved at lave en gennemgang af din konto. Alle dine oplysninger vil være fortrolige hos os, også selvom du måtte vælge ikke at blive en fremtidig kunde.

Ved opstart vil du få din egen kontaktperson

photo 1576345370995 26018389c723 edited
photo 1593594130348 9f4dd0a39b9e 1 edited

Jeg var meget imponeret over deres motivation og deres evne til at skabe resultater

martin thorborg

Martin Thorborg – Stifter af Dinero, Amino og Jubii

Klar til at komme i gang?

Kontakt os i dag, og lær mere om hvordan vores skræddersyede planer kan passe til lige præcis dine behov.

Tilmelding til nyhed om Google Ads e-bog

Få besked når bogen udkommer. Ingen spam eller nyhedsbrev.

Tilmelding til nyhed om ny ordning

Modtag besked om opstart

Hør, helt uforpligtende, hvornår vi starter vores ordning.

Tilmelding til nyhed om SEO bog

Modtag besked om SEO bog i 2021

Gratis guides og nyheder

Vi sender nyhedsbrev ud flere gange per måned
  • 💰 Få rabatter og tilbud
  • ⏱️ Deltag i konkurrencer
  • ➡️ Skræddersyede nyhedsbreve til dit niveau af online marketing