Dinseng.dk- en case om Google Ads.

Udfordringen

Dinseng.dk er en større webshop i Viborg som sælger senge, både igennem dinseng.dk og deres søsterside sengeoutlet.dk

Opgaven var at skabe maksimal synlighed via Google Ads og SEO, for så lille et budget som muligt. Hvis vi kunne vise et godt afkast for deres brugte annoncekroner (ROAS), så kunne vi skalere vores samarbejde op.

Løsningen

Løsningen var ret simpel med Google Shoppings mulighed for Smart Bidding.

Vi opsatte et CPA (cost per acquisition) som vi ønskede at Google Shopping skulle holde sig indenfor, så at vi stadig kunne lave en god forretning.

Algoritmen gik i gang med at arbejde med de konverteringsdata som vi havde fodret den med (primært salgsdata, og visning af vigtige landingssider)

Efter 3 måneders arbejde nået vi frem til en ROAS på 1800%.

Det vil sige at når de havde brugt for 1000,- kroner i kliks, så solgte de for 18.000,- kroner.

Og det var i et hårdt online marked som salg af senge


dinseng.dk case 1

Udover samarbejdet omkring Google Shopping , så hjalp vi med at få deres hjemmeside til at ranke højt på søgeordet “seng”. Da vi startede lå de nr 17. Da vi sluttede lå de nr 10.

Vi hjalp dem ligeså med Facebook annoncering.

logo dinseng

Vores proces.

  • Indsamling af værdifulde konverteringsdata som algoritmen kan arbejde med
  • Opsætning af kampagnerne i Google Ads
  • Ventetid på at algoritmen finder de helt brugere som giver den højeste ROAS
  • Rapportere tilbage til klienten om et 18x afkast per brugt klikkrone
Research
vækst

“Algoritmerne er blevet så intelligente at de sparer kunden penge på manuelle opsætninger af Google Ads kampagner”

– Jimi Hove. Stifter af Online Marketing Bureauet ApS