Find dit bedst performende Linkedin content, og lav content repurposing

Find dine bedste post på Linkedin, og lav content repurposing

Det tog mig faktisk selv flere forsøg at kunne finde en oversigt over de bedst performende opslag vi selv har lavet på Linkedin. Selv efter at have “googlet” efter det kunne jeg ikke finde det jeg ledte efter.

Men jeg fandt det selv, og nu kan du så også nemt finde det. Derefter finde de post der har performet bedst for dig, og derefter kan du så lave såkaldt “content repurposing”.

Content repurposing er en subkategori indenfor content marketing, som handler om at tage noget content der allerede har performet godt på én platform, og så bruge det på andre platforme, senere hen.

Men først skal vi se på en praktisk guide til hvordan du finder dine bedst performende post på Linkedin.

Step by step – Sådan gør du

Log ind på Linkedin. I dit dit feed kan du øverst til venstre, under dit profilbillede, se følgende. Klik der.

Så havner du her. Her kan du vælge mellem flere forskellige data du gerne vil se på. Dem du skal se på i det her tilfælde er “Eksponeringer”.

Her kan du så vælge en tidsperiode du gerne vil se data fra. Det maksimale du kan se er 365 dage tilbage i tiden. Det ville være meget bedre hvis du kunne se 2-3-4 år tilbage i tiden, men det 1 år er altså den bedste mulighed du har her.

Og til sidst kan du så se dine post her (jeg har blurred min post her, da de ikke er interessante for historien her).

Nu skal du så lave dit content

Ud fra den list du så kommer frem til skal du så nu vælge noget content du tidligere har lavet som har virket godt for dig.

Det kan enten virke godt i forhold til at har fået mange likes, men det kan også virke godt selvom det har få likes (hvis de få likes kommer fra en målgruppe der betyder meget for din forretning)

Her har jeg for eksempel taget et Linkedin indlæg som jeg synes ville passe godt til at blive uddybet til et blogindlæg.

Bemærk at det her screenshot ikke er fra Linkedin. Det er fra et content marketing værktøj der hedder “Content Studio”. Det er det samme som Hootsuite, og andre lignende tools. Her kan du bedre holde styr på dine SoMe aktiviteter, og deres analytics.

Det har “kun” 48 likes, men dem der liker opslaget er perfekte for min målgruppe, så det er 48 stærke likes. Jeg har også lavet post der har fået over 900 likes, men de handlede om mit privatliv, og det skal ikke være på min faglige blog (men det kan så bruges til PR, som så kan give links til linkbuilding)

Denne post på Linkedin, om headermenu links, har nu skrevet et blogindlæg om her https://onlinemarketingbureauet.dk/seo-tips/headermenu-seo/. Som det ses i blogindlægget har jeg brugt en del tekst fra Linkedin opslaget.

På den her måde med content repurposing slipper jeg både på at skulle finde en ny idé til et blogindlæg, jeg slipper for at skrive en større del af indlægget og jeg ved allerede at min målgruppe kan lide det jeg skriver om.

Perfekt.

  • Du kan også gøre det her med Youtube videoer du har lavet. Få dem transskriberet til tekst.
  • Du kan gøre det med emails du har skrevet til kunder der skal forklare noget for dem
  • Du kan gøre det med rapporter du allerede har lavet til kunder, og skrive et blogindlæg om det du har lært i rapporten
  • Du kan bruge ALT content du har, alle steder fra, og bruge det på en ny kanal

Men vent gerne et godt stykke tid før du gør det. Måske ½ til 1 år, så folk ikke synes de får serveret det samme hele tiden.

Lær mere om content repurposing her

https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/27256/5-creative-ways-to-recycle-content.aspx

https://backlinko.com/hub/content/repurposing