Thought Leader Ads fra Linkedin

Hvordan bruger man Thought Leader Ads ?

Før vi går mere i dybden med hvad “Thought Leader Ads” fra Linkedin er, så lad os starte med at se lidt på hvad “Thought Leadership” er.

“Thought Leadership” er en øvelse indenfor den marketingdisciplin der hedder positionering. Man vil gerne positionere sig som et firma i markedet, som er dem der tager styring på hvilke tanker der lige nu og her er de vigtige.

Det handler altså meget om at være med på de seneste trends, men også at have et skarpt og analytisk syn på disse trends, så at dem der læser dine ord accepterer at du er en leder indenfor dette område.

Altså Thought Leadership = “tanke lederskab”. Dine tanker om et emne gør dig til en leder i det marked du er i.

Og det vil Linkedin gerne hjælpe dig til på deres medie.

B2B lederskab på Linkedin

Linkedin er uden sammenligning det førende B2B medie. Ikke nok med at alle de vigtigste B2B ledere er derinde, og er aktive, så kan du også lave betalt annoncering derinde igennem Linkedin Business Manager + at dit organiske reach er virkelig godt. Kort sagt, skal du skaffe kunder i B2B segmentet, så kom i gang på Linkedin.

Og nu aktiverer de så deres nye “Thought Leader Ads” derinde også. Et annonceformat som folk har kæmpe forventninger til. Lad os se nærmere på det.

Opsætning af Thougth Leader Ads

  • Først skal du lave en ny kampagnegruppe, under Kampagner inde i Linkedin Campaign Manager (du kan også lave en helt ny kampagnegruppe, for eksempel KUN med Thought Leader Ads, men du behøver ikke dette step)
  • Opret en ny kampagne som skal være enten en “Brandkendskab” eller en “Engagement” kampagne.
  • Klik du på de 3 vertikale prikker ved siden af kampagnen og klikker “Edit”.
  • Lav din målgruppe
  • Vælg “Sponsored Post” oppe i højre hjørne.
  • Opret en annonce og klikker på “Gennemgå eksisterende indhold”
  • Vælg 5 post du vil annoncere med oppe i venstre hjørne under “Virksomhedsside”
  • Vælg en medarbejder som posten skal sponsereres igennem
  • Og så er du klar til at starte kampagnen

Det anbefaler vi at i poster om

Den største fordel ved Thought Leader Ads er muligheden for at gøre jeres kommunikation mere personlig og nærværende. Men inden at i begynder at blive alt for personlige, så husk på hvem jeres målgruppe er. Skriver i bare i blinde, eller skriver i til deres behov?

At skrive fra et mere personligt udgangspunkt er sværere end det lyder. Der kan den helt neutrale virksomhedskommunikation godt være nemmere, da man bare skal fortælle en historie helt nøgternt.

Så derfor er personlig kommunikation altid en risiko, men for dem der mestrer det kan det gøre at post på Linkedin kan gå meget mere viralt, end hvis det bare kom fra en kedelig virksomhedsside.

At skrive fra en personlig profil på Linkedin, og sponsorere den igennem Thought Leader Ads, kan altså:

  • Få målgruppen tættere på jeres brand
  • Øge troværdigheden til jeres brand
  • Øge sandsynligheden for at en post går viralt
  • Give gode PR muligheder hvis en journalist på Linkedin læser din post
  • Det er en fordel for jer hvor at virksomhedsejeren, CEO eller CMO’ en har en større following, og måske SoME brandværdi, end selve firmaet har. De har her mulighed for at udnytte dette endnu mere.
  • Men altså kan det også give bagslag, som nævnt tidligere.

Her er et eksempel fra Ryan Roslansky som er CEO for Linkedin:

Vi anbefaler at i laver en kommunikationsstrategi der tager udgangspunkt i jeres brand og jeres værdier. Og de post i så poster gennem Thought Leader Ads, bliver godkendt af mindst en anden person, udover den der skriver disse post, inden de bliver publiceret.

I behøver ikke bruge timesvis på en kommunikationsstrategi, og snak om værdier, men lige snakke 30 minutter om hvad man gerne vil med det her annonceformat er tid givet godt ud.

Hvis vi skal hjælpe jer med Linkedin annoncering, så kontakt os gerne allerede i dag.

Læs indlæg relateret til det du lige har læst

seo bureau og inhouse samarbejde

SEO bureau og inhouse samarbejdet. Hvad vi har lært

Manglende forståelse for andet end én selv Vi ønsker som SEO bureau primært at lave god SEO succes for vores kunder. Så er de glade, og måske de anbefaler os til andre. Men man kan i sin iver efter at lave sin … Læs Mere
branding-vs-betalt-annonering

Branding vs betalt annoncering

Læs vores artikel om branding vs betalt annoncering, Der kan skjule sig en masse farer ved at tro at din brandingkampagne virker, bare fordi du nu har lavet synlighed. Klik på “Læs mere” og lær mere.